Kembali menulis :)

1 dis 2012 :)
Assalammualaikum, waa~ daa lama siaa ta tulis blogg, 1 tahun ada nihh. haha busy sangat kowt jadi budak spm tahun nii. yeahh alhamdullilah aku sudah habis jawab spm ! lega lega lega, rasa bebas sekali. alhamdulillah, berjaya dengan lancar aku jawab semua paper spm. laju jee aku tulis jawapan yang terlintas kat otak nihh, ape yang aku belajar smua aku keluarkan, gila tak gilaa. smua aksi dari lentok kepala, garuk2 kepala, gigit pensil/penn, gosok muka, betulkan tudung, smua aku dah buat, haha ! harap harap dapat lha result yang baik dan gempak jugak nanti. aminn. agaga~ okays girls boyss. skarang nih aku nak membebel pnjang jugakk nih, terimas yang rajin bebenor membaca. masa tengah spm arytuh, dari awal smpai habes spm. aku duduk dalam dewann, depan sekali baris keempat lajur kedua. haa dah kuar geografi dah. aku rasa latitud aku dengan longitud aku antara utara barat selatan timur kowd. lebih kurang gitu aa, setiap apa gerak geri pengawas kat depan aku nmpak. aku suka tengok bukan pengawas yang tengok aku. aku yang tengok pengawas. nampak kan aku pnya baik dekat sini. pengawas tuh tau aku takkan buad benda yang dilarang dalam peperiksaan. sejuk mamaa kau ngndung kan aku. haha. back to the story, well. . masa during the examination, aku kadang2 ada keliru jugak jawapan, lagi objektif. menyampahh siaak aku aku ape lagi main macam masa aku darjah enam antara A B C D , aku baca bismillahirrahmanirrahim. beng beng ! aku dapat A, haha takpuas aty aku cakap lha lat tali lat tali tamploi, mana jawapannya ya allah. beng beng aa C aku dapat. dah redha, tutup mata aku selawat tiga kali bulatkan jelah jawapannya, haha. mmg redha lha senang cerita, padan mukaa aku. pastu aku paling aku rasa macam nak gulik gulik jea ats simen exam masa aku jawab paper chemistry, paper 2 die towkk. fewitt mengancam otak aku nih. essay die macam aku nih khatam semua buku kimia, dari buku text, buku rjukan, ape2 jea berkaitan dengan kimia, lagi sekali aku aku buad jea ayat, equation, berdasarkan experiment aku sendiri. haha. takdelha. aku buad jea ape yang aku engat smbil menyanyi lagu nasyid masa mak aku dodoikan aku tidur, ala yang nih lha kumpulan raihan. asyhaduallahilahaillaha, waasyahaduaannamadurrasuulullah. tiada tuhan selain allah, nabi muhammad pesuruh allah :) haa~ gitu. last2 aku yang tidur. hahah ! lena aku tidur, aku bangun jea dpat idea. terus tulis. haa~ berkat ibu untuk kita. tapi masa aku periksa aku rasa keseorangan jea, bosan sangat sangat lagi2 bila dah siap. tuh yang aku kluar awal. aku dah siap aku semak2, pastu aku duduk jap baca doa habis jawab periksa, aku semak lagi sekali, pastu aku angkat tangan. pastu pengawas tuh datang aku mengatakan niat aku nak keluar, pengawas tuh angguk dia mengiringi aku smpai pintu dewan, aku terus tinggalkan dewan tanpe menoleh belakang. haha. tu menandakan aku pandang masa depan aku. dan aku pasrah dan yakin aku punya result allah akan tolong, sbb aku ada usaha, lepas usaha aku mesti tawakal. doa banyak2, solat lima waktu aku kena bereskan, ditambahkan dengan ibadah2 nawafil, spt solat hajad, istiharah, duha, taubat. aku percaya allah akan bantu aku, sbb rezeki adalah jugak rezeki untuk mama aku, dan keluarga aku, aminn :) haha ! okayys lha's. sampai disini aje celoteh aku. terimas sbb sudi membaca wahai wahai pembaca sekalian.


Lepas ni tentukan hala tujuan masing masing, dan goodluck okay :)

No comments:

Post a Comment